کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

پاسخ سوال خانم زهرا

سوال: ا سلام من یک پسر ۲۱ ماه دارم که از لحاظ رشد حرکتی و اجتماعی خیلی خوب و نرمال هست. فقط تازگی شروع کرده به پرت کردن اشیا به اطراف و یا دیگران و یا کوبیدن اون ها به زمین میخواستم بدونم این رفتارها طبیعی وگرنه باید چیکار کنم در برابرش. ممنون

پاسخ: یکی از دلایلی که باعث شده تا فرزند شما این کار را انجام دهد رفتار شما و اطرافیان با او است. پس بهتر است رفتارتان را با او اصلاح کنید ( اما لوس کردن درست نیست ). در این سن درصورتی که کار بدی انجام داد، باید بدون اخم کردن و دعوا کردن، فقط به مدت دو دقیقه با او صحبت نکنید.

واکسن هپاتیت

سوال: من امروز برای تزریق واکسن هپاتیت a برای دختر 20ماهه ام به بیمارستان مراجعه کردم پزشک اطفال گفتند واکسن هپاتیتa در ایران موجود نیست.واقعا صحت داره؟

با سلام. بله. این واکسن به صورت روتین استفاده نمی شود و جزو واکسن های رایج نیست.

مراجعین گرامی به دلیل تغییر مکان مطب خواهشمند است تا اطلاع ثانوی فقط با شماره 09125839932 تماس بگیرید. با تشکر.