کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

عوارض لاک برای کودکان

ˈمسعود داوودیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: لاک ناخن که برای زیبایی ناخن های دست مورد استفاده قرار می گیرد در مواقعی برای پوشاندن عیب و مشکلات ظاهری ناخن ها مورد استفاده برخی از افراد است.

وی ادامه داد: افرادی که در طولانی مدت از لاک استفاده می کنند به تدریج و حتی در مراحل اولیه دچار عارضه شایع انواع حساسیت و آلرژی های پوستی شده ، حتی این عارضه در پوست اطراف ناخن یا قسمت های دیگر بدن که با لاک در تماس است، مشاهده می شود.
داوودی اضافه کرد: افرادی که مدام از لاک استفاده می کنند وقتی به پلک چشم خود دست می زنند به صورت مستقیم پلک آن ها دچار حساسیت پوستی می شود.
این متخصص پوست و مو گفت: افرادی که به ناخن حساسیت دارند در مراحل اولیه مشکلی نداشته اند اما به تدریج در اثر استفاده مکرر دچار حساسیت و آلرژی شده اند.
وی به آن دسته از بانوانی که به کرات از لاک استفاده می کنند، توصیه کرد تا میزان دفعات از این ماده شیمیایی را برای جلوگیری از حساسیت کاهش دهند.
داوودی اضافه کرد: مشکل دیگری که در اثر استفاده مکرر از لاک ایجاد می شود، نفوذ مواد لاک به داخل ناخن است افرادی که از آن استفاده می کنند، وقتی این ماده شیمیایی را از روی ناخن خود پاک می کنند متوجه ایجاد رنگ زرد بر روی ناخن های خود می شوند که دلیل آن نفوذ رنگ لاک به داخل پوست زیر ناخن است که چندین ماه طول می کشد تا رنگ ناخن به حالت اولیه خود بازگردد. یک نوع حساسیت نیز در اثر پاک کردن ناخن با آستون و سایر پاک کننده های حاوی آستون ایجاد می شود که این امر سبب می شود تا ناخن های افرا خشک و شکننده شده و در اثر تماس، پوست اطراف ناخن نیز خشک و پوسته پوسته شود.
وی همچنین به والدین توصیه کرد تا از لاک زدن ناخن های کودکان بشدت پرهیز کننده چرا که خوردن لاک از روی ناآگاهی در کودکان منجر به عوارض سمی در طولانی مدت در آنان می شود.
این متخصص پوست و مو همچنین در مورد کاشت ناخن گفت: افراد به منظور زیبا شدن ناخن ها اقدام کاشت ناخن می کنند اما غافل از اینکه در استفاده از این ناخن های مصنوعی، مشکلاتی در افراد ایجاد می شود. چسبی که روی ناخن قرار گرفته تا ناخن مصنوعی بر روی آن قرار گیرد، موقع کندن به صفحه ناخن صدمه وارد می کند و اثر شیمیایی مواد چسب منجر به تغییر شکل ناخن شده و این رویه به حدی پیش می رود که شکل دایمی ناخن ها تغییر می کند.
وی با بیان اینکه موارد بسیاری گزارش شده که ناخن افراد در اثر استفاده از ناخن های مصنوعی از حالت عادی خارج شده است، گفت: در برخی مواقع ریشه ناخن از بین می رود و باید در این ارتباط به عوارض ناشی از کاشت ناخن توجه کرد. البته برخی از افراد به شکل مادرزادی دارای ناخن هایی بدشکل هستند بر این اساس عوارض ناشی از کاشت ناخن برای آنان چندان تفاوتی نمی کند چرا که مشکل جدید به مشکل قبلی آنان اضافه نمی شود.
وی اضافه کرد: به آن دسته از افرادی که دارای ناخن های سالمی هستند، توصیه می شود که مبادرت به کاشت ناخن نکنند چرا که بد شکلی ناخن تا پایان عمر همراه آن ها خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد