کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

کودکان و نوزادان

اطلاعات ضروری راجع به تغذیه، رشد و نمو، بیماری های کودکان و نوزادان، پیشگیری، غربالگری، بهداشت روانی و بی اشتهایی در این وبلاگ ارائه می شوند که توسط دانشیاران،اعضای هیات علمی و متخصصین کودکان و نوزادان و براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی گردآوری شده اند.

پاسخ به سوال در مورد خواب کودک

سوال خانم لیلا: نوزاد نه ماهه ام شبها خیلی دیر می خوابد و تا ساعت سه نیمه شب بیدار است . از طرفی فردا صبح هم تا یازده ظهر خواب است. از ساعت نه شب خاموشی برقرار می کنم و محیط را ارام می کنم ولی باز هم فعالیت شدیدی دارد. باید چکار کنم تا خواب او را متعادل کنم.

جواب: با سلام. میزان خواب یک شیرخوار نه ماهه 14 ساعت در شبانه روز است که حدود 11 ساعت در شب و 3 ساعت در روز صورت میگیرد. یکی از چالش های والدین با شیرخوار، خواب است که به راحتی قابل برنامه ریزی می باشد. به عنوان مثال درمورد شیرخوار شما بین ساعت 11 شب تا 4 صبح شیر ندهید. درصورت نیاز به تغذیه فقط آب به کودک بدهید.

سعی کنید برای صبحانه ساعت 8 صبح بیدار کنید. بعد از میان وعده ساعت ده، حدود یک ساعت خواب و بعد از میان وعده ساعت 3 حدود 2 ساعت خواب کافی است. به هیچ وجه به کودک اجازه ندهید بعد از ساعت 5 عصر بخوابد. در اینصورت شیرخوار شما به راحتی حدود ساعت 10 خواهد خوابید. دوباره تاکید می کنیم بین ساعت 10 - 11 تا 4 صبح به شیرخوار شیر ندهید.

نظرات 6 + ارسال نظر
پری چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام پسر هفت ماهه من از اذان غروب شروع میکنه به چشم مالوندن ولی وقتی رو تشک میذارم که بخوابه خیلی بی طاقتی میکنه به هیچ وجه هم گریه برای یک ثانیه سکات نمیشه تاساعت یک دو شب گریه میکنه بعد دیگه هسته میشه به زور میخوابه بعد یک دفعه وسط خواب دوباره بیدارنیشه شروع میکنه به گریه

مریم دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 11:45 ب.ظ

باسلام
دخترم نارین الان 5 ماه و 10 روزشه
بدلیل بزرگ بودن سرسینه ام از اول با شیر خوردنش مشکل داشتم . الان که 5 ماه گذشته هنوز هم درست از سینه شیر نمی خوره ، میک نمی زنه بازی میکنه وفقط شیری که از سینه سرریز بشه می خوره . برا همین حتی اگه 3 ساعت هم رو سینه باشه سیر نمیشه
مجبور شدم شبها سینه ام رو می دوشم و باشیشه میدم بخوره تا سیر شه و بخوابه و روزها همچنان سینه میدم تا از شیر جدا نشه
شبها حدود 500 سیسی تو 4 نوبت شیر میدم ولی خودم اصلا استراحت ندارم
مجبورم چند بار پاشم شیر گرم کنم شیر بدوشم
چند روز دیگه باید برم سرکار و این روند برام سخته
چیکار کنم؟
لطفا کمکم کنید. چه جوری مکیدن دخترم رو تقویت کنم

شقایق سه‌شنبه 23 دی 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام
پسر من ٧ ماهشه و از نوزادی عادت داره فقط روی پا بخوابه و وقتی زمین میزارمش زود بیدار میشه
بعد این مدت کمر درد شدید گرفتم و نمیدونم چه کاری میتونم بکنم تا این عادت ترک کنه
فکر میکنید کاری هست که بتونم انجام بدم؟؟؟
بعد از اینکه واکسن ٦ ماهگیش زدیم با گریه و جیغ خوابش میبره...انگار به این کارم عادت کرده...چیکار باید بکنم؟؟

ندا چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 12:41 ب.ظ

فراموش کردم بگم
پسرم آرتین نزدیک۱۱ماهشه

ندا چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 12:37 ب.ظ

باسلام
آرتین پسرم تا۶ماهگی شیرمو خورد تاصبح باید شیرمیخورد که میخوابید وگرنه بیدار میشد
همیشه بی قرار بود میگفتم شاید شیرم سیرش نمیکنه!
شیرخشک دادم از اون به بعدم تغییر چندانی نکرد
بهتر شد اما بازم تا صبح ۳۰۰سی سی حداقل شیر میخوره
پستانک نمیگیره یه شیشه کوچک باسرشیشه بدون سوراخ میدم دستش فکرکنه شیره که لخوابه
اما خیلی وقتا گول نمیخوره

ا سلام پاسخ شما ارسال خواهد شد

anahita جمعه 7 آذر 1393 ساعت 01:32 ب.ظ

با سلام من پسرم الان 13روزشه و از شیر مادر تغذیه میکنه اما شبها بی تابه و ما از همه روشی استفاده کردیم نمیدونم دلیل بیخوابی چیه ! نمیشه هم روزها بیدارنگهش داریم .لطفا کمک کنید به من واقعا کلافه شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد